تعداد آیتم: ۰
جمع کل: ۰ ریـال
تخفیف: ۰ ریـال
مبلغ قابل پرداخت: ۰ ریـال
» خرید نهایی
11:32   سه شنبه 29 اسفند 1402
کاربر گرامی ، خوش آمدید...  (ثبت نام كاربر  |  ورود به سايت)
Enter Title

 

 قالیچه کاشان با طرح محرابی درختی با دوگلدان

 

 قالی  ابریشمی کاشان از قالی های ابریشمی بی نظیر در کاشان است که زمینه ای روشن یا طرح محرابی درختی دارد. معمولاَََ طرح های محرابی با تزئیناتی چون قندیل ها ، سرستون ها ، گل و برگها همراه است ، گفته شده است طرح اصلی آن برگرفته شده از طرح محراب است. قالی ابریشمی یک از انواع بافته های داری است که بسته به نوع منطقه  بافت و ملزومات ، طرح های گوناگونی دارد . قالی های دستباف ابریشمی با توجه به زحماتی که بابت بافت آنها کشیده میشود و همچنین ارزش و جایگاه خاصی که در میان مردم دارد ، بافته ای ارزشمند و مغتنم به شمار می آید.

طرح این قالیچه از تناسب و هماهنگی بی نظیری برخوردار است . به نظر می رسد درخت پر گل حیات (درخت زندگی) به جای دو شیر نگهبان و یا دو فرشته با دو گلدان پر از گل احاطه شده است .
رنگ های قالیچه بسیار چشم نواز بوده و یادآور دست بافته های محتشم می باشد . برخی از کارشناسان این قالیچه را یک محتشم واقعی می دانند . حاشیه ی اصلی با زمینه ی تیره و طرح نیمه هندسی با شاخه های مواج متقاطع بر زیبایی این قالیچه می افزاید .

قابل توجه است که این فرش در همایش گروه فرهنگی چهارصد ساله ایران و ژاپن است که اتحادیه فرش دستباف ایران در ژاپن با همکاری موزه ابریشم ژاپن، و با حمایت و همت و پشتیبانی دیگر سازمان‌ها و نهاد‌های بزرگ و برجسته ی ایرانی و ژاپنی بخصوص سفیر محترم دکتر سید عباس عراقچی و سفارت محترم جمهوری اسلامی ایران در توکیو و آقای سید احمد شبیری رئیس اتحادیه فرش دستبف ایران در ژاپن ، موزه فرش ایران ، مرکز ملی فرش ایران به مدت یک ماه از تاریخ ۲۴/۴/۲۰۱۰ لغایت ۲۳/۵/۲۰۱۰ موزه‌ای را درباب فرش و دیگر دست بافته‌های ابریشمی،برای نخستین بار در ژاپن تدارک دیده و پس ازماه‌ها تلاش و کوشش شبانه روزی سرانجام شاهد برگزاری بزرگترین و تنها موزه فرش ایران در خارج از ایران شد می‌‌باشد .

 

طرح : محرابی درختی با دو گلدان
تاریخ بافت : اواخر قرن 13 ه . ق
محل بافت : کاشان
اندازه : 127 * 193 سانتی متر
جنس رنگ : طبیعی
رنگ های اصلی : موشی ، سورمه ای
شیرازه : گرد
تعداد پود : 2 
پود
نوع گره : نا متقارن
جنس تار : 
ابریشم
جنس پود : نخ
جنس پرز : 
ابریشم
رجشمار : 
60 رج

 



تمامي حقوق اين سايت متعلق به تابلو فرش پرند مي باشد
طراحي سايت و بهينه سازي سايت توسط پورتال فراتک